Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Μου «φόρτωσε» το έγκλημα ο πατέρας μου, λέει τώρα ο μητροκτόνος του Αγρινίου



Τι ομολόγησε στην ψυχίατρό του


«Μου ζήτησε να πω ότι διέπραξα το έγκλημα, διότι θα πήγαινα για λίγο στη φυλακή, ενώ εκείνος θα καθόταν πολλά χρόνια» - «Τον είδα να την χτυπάει... Εκείνη με καλούσε για βοήθεια, φωνάζοντας το όνομά μου κι εγώ... δεν έκανα τίποτα...»

Ηταν τέλη Μαΐου του 2013. Η είδηση έσκασε σαν βόμβα και συγκλόνισε τους πάντες: μαθητής της Γ' Λυκείου δολοφόνησε τη μητέρα του, γιατί του έκανε παρατήρηση και του είπε να πάει για ύπνο, αφού το πρωί έδινε εξετάσεις.

Η υπόθεση απέκτησε πολλές διαστάσεις. Από τις πιέσεις που δέχεται ένας μαθητής που δίνει Πανελλαδικές, μέχρι την άρνηση πολλών οικογενειών -ιδιαίτερα στις κοινωνίες της περιφέρειας- να αποδεχτούν ότι το παιδί τους παρουσιάζει ψυχολογικά προβλήματα και ότι πρέπει να το δει ειδικός.
   
Δεκαπέντε μήνες αργότερα, προκύπτουν εντελώς νέα στοιχεία και η έρευνα παίρνει διαφορετική τροπή. Ο μαθητής από το Αγρίνιο -που πλέον νοσηλεύεται σε ψυχιατρείο- άλλαξε στάση και, ενώ αρχικά είχε ομολογήσει στους αστυνομικούς ότι «πήρα με το κουζινομάχαιρο τη ζωή της μητέρας μου, επειδή μου είχε κάνει παρατήρηση», αποκάλυψε στην ψυχίατρο και διευθύντρια της 6ης Ψυχιατρικής Κλινικής του Δαφνιού ότι «ο πατέρας μου, μου ζήτησε να πω ότι εγώ έχω διαπράξει το έγκλημα εναντίον της μητέρας μου, διότι εγώ θα πήγαινα για λίγο καιρό στη φυλακή, ενώ εκείνος θα καθόταν για πολλά χρόνια. Τον είδα να την χτυπάει, νομίζω πέντε φορές, εκείνη με καλούσε για βοήθεια, φωνάζοντας το όνομά μου κι εγώ έντρομος είχα ακινητοποιηθεί στον καναπέ και δεν έκανα τίποτα για τη μητέρα μου».
   
Τους παραπάνω ισχυρισμούς του μαθητή κατέθεσε ενόρκως η ψυχίατρος Ελένη Μαραγκουδάκη στην ανακρίτρια Αγρινίου και, πλέον, γίνεται εκ νέου έρευνα, ώστε να διαπιστωθεί αν έχουν δόση αληθείας τα όσα αποκάλυψε ο 19χρονος Βασίλης, δίνοντας δραματική τροπή στην υπόθεση που συγκλόνισε το πανελλήνιο.
  
Στην 20ή συνεδρία 

Η ιστορία της 53χρονης δασκάλας, που δολοφονήθηκε με πέντε μαχαιριές λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 21ης Μαΐου του 2013, μοιάζει βγαλμένη από θρίλερ.

Οπως αποκάλυψαν στις καταθέσεις τους οι συγγενείς της οικογένειας, η δασκάλα και ο καθηγητής σύζυγός της ζούσαν τα τελευταία χρόνια ένα δράμα.

Ο μικρός τους γιος, Βασίλης, ήταν ένα παιδί που δεν μιλούσε πολύ, εσωστρεφής, κλειστός χαρακτήρας και χωρίς φίλους. Μοναδική συντροφιά του είχε το Ιντερνετ και το Playstation. Αυτό είχε επιφέρει κρίση στο ζευγάρι, που κατέληξε μεν να βρίσκεται σε διάσταση, ωστόσο να κοιμάται σε χωριστά δωμάτια, κάτω από την ίδια στέγη, προκειμένου να  βοηθά το παιδί του.

Μια μαρτυρική καθημερινότητα, που έμενε σφραγισμένη πίσω από τις κλειστές πόρτες του διαμερίσματος και δεν τη γνώριζε κανένας.
   
Στην κατάθεση που έδωσε ο μαθητής -τότε- Βασίλης, υποστήριξε ότι εκείνο το βράδυ ήταν στο σαλόνι του σπιτιού και έβλεπε μια ταινία θρίλερ: «Η μητέρα μου ήρθε και μου είπε να κλείσω την τηλεόραση και να πάω να κοιμηθώ, γιατί ήταν αργά, λέγοντάς μου “τι θα γράψεις αύριο;”. Εγώ της απάντησα ότι θα πάω για ύπνο, μόλις τελειώσει η ταινία. Η παρότρυνσή της όμως με εκνεύρισε. Τότε εγώ, με ένα μαχαίρι που κρατούσα στα χέρια μου και έτρωγα καρπούζι, της επιτέθηκα και αυτή φοβήθηκε και έτρεξε προς το χολ. Την πρόλαβα και την έπιασα από τον ώμο με το αριστερό μου χέρι και με το μαχαίρι που κρατούσα στο δεξί, τη μαχαίρωσα στο στήθος δύο φορές. Ο πατέρας μου ξύπνησε και ήρθε στο χολ, αλλά δεν είδε τι είχε συμβεί, ούτε το μαχαίρι γιατί εγώ το είχα πάει στην κουζίνα στη θήκη για τα μαχαίρια».
   
Αφού προφυλακίστηκε στο Ψυχιατρείο του Κορυδαλλού, στις 9 του περασμένου Οκτωβρίου αποφυλακίστηκε με περιοριστικούς όρους, όμως την ίδια ημέρα μπήκε στο Δημόσιο Ψυχιατρείο Αθηνών στο Δαφνί, καθώς κρίθηκε ότι είναι επικίνδυνος για τον εαυτό του και το περιβάλλον του.
   
Τη θεραπεία του Βασίλη ανέλαβε η διευθύντρια της 6ης Ψυχιατρικής Κλινικής κυρία Μαραγκουδάκη. Στην ένορκη κατάθεση που έδωσε στην ανακρίτρια Αγρινίου (μετέβη αυθόρμητα στις Αρχές) αποκάλυψε όσα γνωρίζει δίνοντας νέα διάσταση στις έρευνες για τη δολοφονία της δασκάλας.

«Περίπου για είκοσι ημέρες, ο Βασίλης ήταν αποσυρμένος στο δωμάτιό του με σχεδόν ανύπαρκτες κοινωνικές σχέσεις με τους άλλους συνασθενείς του, ερχόταν όμως πάντοτε πρόθυμα στις συνεδρίες που είχε μαζί μου. Την 20ή ημέρα της νοσηλείας, όσο κουβεντιάζαμε, μου αποκάλυψε τα ακόλουθα: “Ο πατέρας μου, μου ζήτησε να πω ότι εγώ έχω διαπράξει το έγκλημα εναντίον της μητέρας μου, διότι με αυτό τον τρόπο εγώ θα πήγαινα για λίγο καιρό στη φυλακή, ενώ εκείνος θα καθόταν για πολλά χρόνια. Τον είδα να χτυπάει τη μητέρα μου σαν κτήνος, νομίζω πέντε φορές, εκείνη με καλούσε για βοήθεια φωνάζοντας το όνομά μου, ενώ εγώ έντρομος είχα ακινητοποιηθεί στον καναπέ και δεν έκανα τίποτα για τη μητέρα μου”».

«Εφυγε από τη συγκεκριμένη  συνεδρία ιδιαιτέρως φορτισμένος και τη μεθεπόμενη ημέρα επανέλαβε στους λοιπούς συναδέλφους μου και ενώ εγώ δεν ήμουν παρούσα, την ίδια αφήγηση για το έγκλημα της μητέρας του» τόνισε μεταξύ άλλων στην ένορκη κατάθεσή της η κυρία Μαραγκουδάκη.
   
Μετά από αυτή την τροπή και τις αποκαλύψεις που έγιναν στην 20ή συνεδρία στο Δαφνί, οι Αρχές ανοίγουν και πάλι το φάκελο των ερευνών, προκειμένου να διαπιστώσουν αν οι ισχυρισμοί του μαθητή ο οποίος πάσχει από σοβαρά προβλήματα είναι αληθείς.

Την ίδια ώρα ο πατέρας του έχει ζητήσει να φύγει από το συγκεκριμένο ψυχιατρείο και να οδηγηθεί αλλού, ενώ οι δικηγόροι των  συγγενών του θύματος, Ιωάννης Ματζουράνης και Αδαμάντιος Μπασσαράς, μέσω νομικών κινήσεων, αλλά και υπομνήματος στην Εισαγγελία Αγρινίου, κατάφεραν να δώσουν νέα τροπή στην υπόθεση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου