Σάββατο, 14 Νοεμβρίου 2015

Αλλαγές που οφελούν : πρόληψη διαβήτη τύπου ΙΙ


Ο διαβήτης είναι μια χρόνια ασθένεια που συμβαίνει όταν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα είναι πολύ υψηλά. Αυτό συμβαίνει γιατί το πάγκρεας δεν μπορεί να παράγει την απαραίητη ινσουλίνη.

Υπάρχουν δύο τύποι διαβήτη. Τα αίτια του τύπου "Ι" δεν είναι ακόμα ευδιάκριτα και γι αυτό το λόγο δεν υπάρχει τρόπος προφύλαξης. Αντίθετα, το 80% των περιπτώσεων των περιστατικών διαβήτη τύπου "ΙΙ" θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί με μερικές αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες . Ας δούμε μερικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσατεύσουμε την υγεία μας από αυτή την ύπουλη ασθένεια.

 Ένα μεγάλο ποτήρι νερό δέκα λεπτά πρίν από κάθε γεύμα μειώνει σημαντικά την όρεξη.  Τρώτε κρέας, κοτόπουλο, γαλοπούλα και ψάρι σε μικρές μερίδες που δεν ξεπερνούν τα 100 γραμμάρια.

 Χρησιμοποιείστε μικρού μεγέθους κουτάλια, πιρούνια, ακόμα και παιδικά μαχαιροπίρουνα. Με αυτόν τον τρόπο θα τρώτε μικρότερες μπουκιές και άρα λιγότερο. Μαγειρέψτε λιγότερο φαγητό και σερβίρετε το γεύμα σας σε μικρότερα πιάτα όπως π.χ  σε πιάτο "φρούτου"

Τρώτε με αργό ρυθμό. Χρειάζονται 20 λεπτά ώστε ο εγκέφαλος να πάρει το σήμα από το στομάχι ότι έχει χορτάσει.  Αποφύγετε την τηλεόραση κατά τη διάρκεια του φαγητού ή αντικαταστήστε την με μουσική.

 Δείξτε στα πιτσιρίκια σας τους χορούς που κάνατε εσείς στην ηλικία τους.  Δυναμώστε τη μουσική και κάντε τις δουλειές του σπιτιού χορεύοντας. Γυμναστείτε περισσότερο με την βοήθεια ενός βίντεο με ασκήσεις.

 Αντί να στείλετε εκείνο το email στους συνεργάτες σας ανεβείτε τις σκάλες στο γραφείο και παραδώστε το μήνυμα αυτοπροσώπως. Αν όλες οι σκάλες σας φαίνονται βουνό, ανεβείτε μέχρι εκεί που αντέχετε και κάντε το υπόλοιπο με το ασανσέρ.  Επίσης αντί να μιλάτε στα τηλέφωνα με τους φίλους σας, βγείτε και κάντε μαζί τους μια βόλτα.

 Αγοράστε μια ποικιλία λαχανικών όταν πηγαινετε στο σούπερ-μαρκετ.  Προσθέστε γαρνιτούρες λαχανικών στην αγαπημένη σας πίτσα.

 Προτιμήστε τα κατεψυγμένα αλλά και τα λαχανικά σε κονσέρβα με λιγότερο αλάτι. Κοστίζουν λιγότερο και διαρκούν περισσότερο από τα φρέσκα.

Μαγειρέψτε με λιγότερα λιπαρά και αλάτι. Επίσης αποφύγετε ή μειώστε την κατανάλωση σε καπνιστά αλλαντικά τα οποία έχουν πολύ  αλάτι.

 Επιλέξτε τρόφιμα χωρίς επιπρόσθετη ή καθόλου ζάχαρη για να μειώσετε τις προσλαμβανόμενες θερμίδες . Προτιμήστε τα προϊόντα ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι, τη βρώμη καθώς και ολόκληρους σπόρους καλαμποκιού .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου