Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2015

Δείτε αναλυτικά τα νέα τέλη κυκλοφορίας



Ο «κατάλογος» με τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων, περιλαμβάνεται σε ειδική τροπολογία, που κατατέθηκε στη Βουλή Τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν και τα νεότερα ΙΧ εφόσον εκπέμπουν πάνω από 90 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα.


Τα οχήματα κατηγοριοποιούνται με βάση το έτος ταξινόμησης ως εξής: (1) Α' ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000, (2) α' ταξινόμηση 2001-2005 και (3) α' ταξινόμηση από το 2006 και μετά, ενώ διατηρείται ο διαχωρισμός για επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010.

Στις τρεις πρώτες κατηγορίες τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και είναι ενιαία για ΙΧ έως 1.357 κ.ε., ενώ στη συνέχεια τα ΙΧ τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν έως το 2000 έχουν μικρότερα τέλη σε σχέση με τα ποιο «νέα».

Για αυτοκίνητα για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η πρώτη κλίμακα στην οποία επιβάλλονται μηδενικά τέλη (0-100 γρ. διοξειδίου) περιορίζεται στα 90 γρ. διοξειδίου και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ.

Με την προτεινόμενη διάταξη, όπως αναφέρεται στη σχετική τροπολογία, τα τέλη κυκλοφορίας αναπροσαρμόζονται ώστε να είναι χαμηλότερα στα παλαιότερα οχήματα σε σχέση με το κόστος που πρέπει να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες καινούριων αυτοκινήτων που είναι και υψηλότερης εμπορικής αξίας. Για πρώτη φορά επιβάλλονται τέλη και στα υβριδικά αυτοκίνητα.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρυφων Αλεξιάδης επισήμανε την μείωση των βαρών για τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και την αύξηση για τα νέας τεχνολογίας. «Οι αυξήσεις που έρχονται είναι μικρές» υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, όμως σύμφωνα με την έκθεση του γενικού Λογιστηρίου του Κράτους υπολογίζεται ότι τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 13.000.000 ευρώ ετησίως.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου