Τρίτη, 8 Δεκεμβρίου 2015

Το μπλόκο των μεταναστών στην Ειδομένη διώχνει τις πολυεθνικές και από τον Πειραιά



Παραμένει κλειστή σχεδόν δυο βδομάδες η σιδηροδρομική γραμμή


Μεγάλες εταιρίες εξετάζουν εναλλακτικές διαδρομές ώστε τα προϊόντα τους να φτάνουν στην κεντρική Ευρώπη παρακάμπτοντας την Ελλάδα - Ήδη η Hewlett Packard έστειλε 100 εμπορευματοκιβώτια μέσω Σλοβενίας

Τεράστιες είναι οι συνέπειες της κατάταστασης που διαμορφώνεται με τους εγκλωβισμένους μετανάστες στην Ελλάδα, με τα πρώτα αρνητικά αποτελέσματα να είναι ήδη σαφή: Μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες απορρίπτουν το λιμάνι του Πειραιά ως κέντρο μεταφοράς των προϊόντων τους, καθώς ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής από τους μετανάστες στην Ειδομένη δεν επιτρέπει την συνέχεια του ταξιδιού τους προς την κεντρική Ευρώπη.

Ήδη, τα πρώτα εκατό εμπορευματοκιβώτια σαράντα ποδών της Hewlett Packard που προορίζονταν για σιδηροδρομική μεταφορά από τον Πειραιά ταξιδεύουν για το λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας, όπως αποκαλύπτει η Καθημερινή, ενώ υπενθυμίζεται πως η HP ήταν η πρώτη μεγάλη πολυεθνική που προτίμησε τον Πειραιά για πύλη των εισαγωγών της στην Ευρώπη και γίνεται τώρα η πρώτη που ενεργοποιεί plan B απεμπλοκής της. Όπως επίσης αναφέρει η Ναυτεμπορική, το σχέδιο σταδιακής εγκατάλειψης του Πειραιά περιλαμβάνει την αντικατάστασή του με άλλα λιμάνια της Αδριατικής.

Αν και εκπρόσωπος της εταιρείας δηλώνει ρητά πως ο αμερικανικός όμιλος «παραμένει δεσμευμένος στην υλοποίηση της στρατηγικής του να χρησιμοποιεί τον ανανεωμένο λιμένα Πειραιώς ως διαμετακομιστικό κέντρο διασύνδεσης της Ασίας με την Ελλάδα ως νέα πύλη στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική», εν τούτοις προσθέτει πως είναι προσηλωμένος «και στους πελάτες του και διαθέτει έτσι επιχειρησιακό σχέδιο με συνέχεια αλλά και δυνατότητα να μετριάζει ή να αποτρέπει διαταραχές στην εφοδιαστική της αλυσίδα».

Υπολογίζεται πως οι επιχειρήσεις που έχουν φορτία τους εγκλωβισμένα στα σύνορα, σε λιμάνια ή σε αποθηκευτικούς χώρους προς μεταφόρτωση σε τρένα και εξαγωγή προς την Ευρώπη, είναι δεκάδες και αναζητούν πλέον εναλλακτικές λύσεις που δεν περιλαμβάνουν την Ελλάδα. Ακόμα πιο δύσκολα είναι τα πράγματα για όσους επιχειρηματίες έχουν εγκατεστημένες στην χώρα μας τις παραγωγικές τους μονάδες και δεν μπορούν προς το παρόν τουλάχιστον να αποφύγουν την ταλαιπωρία και τις ζημιές, που προκαλεί ο πολυήμερος αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη.

Προς το παρόν, εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης ακούγεται μόνο η αόριστη υπόσχεση πως «τις επόμενες ημέρες η Ειδομένη θα καθαρίσει», χωρίς για την ώρα ουσιαστικό αντίκρυσμα προς όσους πλήττονται από την κατάσταση.

«Αν φύγουν οι εταιρείες τις οποίες κερδίσαμε με κόπο τα τελευταία δύο χρόνια, θα χρειαστεί διπλάσιος ή και τριπλάσιος κόπος προκειμένου να τις προσελκύσουμε και πάλι», σημειώνουν στη Ναυτεμπορική στελέχη της αγοράς, που βλέπουν το μεταναστευτικό, πέραν των προβλημάτων που δημιουργούνται στις τοπικές κοινωνίες και τον τουρισμό, να δημιουργεί μεγάλες δυσλειτουργίες και στη διαμετακόμιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου