- Παρά τον αρνητικό πληθωρισμό οι τιμές σε βασικά είδη αυξήθηκαν
- Κατά 8,25% αυξήθηκε το νωπό γάλα
- Αύξηση 8,87% στα αυγά, 5,06% στο νωπό μοσχάρι
- Δείτε αναλυτικά με πόσα γεμίζει το "καλάθι της νοικοκυράς"
Βαθιά το χέρι στην τσέπη συνεχίζουν να βάζουν τα ελληνικά
νοικοκυριά παρά την παρατεταμένη περίοδο αποπληθωρισμού που διανύει η
χώρα.Σύμφωνα με την Καθημερινή της Κυριακής,σε σύνολο 54 ειδών διατροφής, φροντίδας σπιτιού και υγιεινής τις τιμές των οποίων καταγράφει η Ελληνική Στατιστική Αρχή στο πλαίσιο της μέτρησης του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, έχουν ανατιμηθεί από τον Ιανουάριο του 2011 έως τον Αύγουστο του 2014 τα 31 εξ αυτών σε ποσοστό που φτάνουν ακόμη και το 13,75%.
Την ώρα που τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν δει το εισόδημά τους να μειώνεται δραματικά καλούνται να πληρώσουν ακριβά τα είδη πρώτης ανάγκης.
Μάλιστα, τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι στην Ελλάδα σημειώθηκε την περίοδο 2009-2013 η μεγαλύτερη υποχώρηση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε μονάδες αγοραστικής δύναμης και συγκεκριμένα κατά 21,5%.
Από τον Αύγουστο του 2009 έως τον Αύγουστο του 2014, διάστημα κατά το οποίο έγιναν τρεις αυξήσεις του ΦΠΑ, αυξήθηκαν οι τιμές σε 43 από τα 54 προϊόντα, ανατιμήσεις που ξεπέρασαν ακόμη και το 30%, πολύ περισσότερο δηλαδή από τις αυξήσεις των συντελεστών του ΦΠΑ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η Καθημερινή ακρίβυναν:
- τα αυγά κατά 8,87%
- τη ζάχαρη κατά 8,07%
- το αλάτι κατά 6,37%
- τα κατεψυγμένα ψάρια κατά 6,06%
- τα όσπρια κατά 2,82%
- τα φρούτα κατά 2,38%
- το νωπό μοσχάρι κατά 5,06%
- το νωπό γάλα κατά 8,25%
- το γιαούρτι κατά 8,76%
- τη φέτα κατά 5,34%
Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στους ξηρούς καρπούς, η τιμή των οποίων έχει "επιβαρυνθεί' κατά 13,75%.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι λόγοι της ακαμψίας των τιμών, παρά τη ραγδαία μείωση του μισθολογικού κόστους θα πρέπει να αναζητηθούν στην αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων λόγω των αύξησης του ΦΠΑ, των ειδικών φόρων κατανάλωσης και ειδικά στα καύσιμα, στην ισχυρή εξάρτηση της Ελλάδας από τις εισαγωγές τελικών καταναλωτικών αγαθών και ενδιαμέσων, στη διατάραξη σχέσεων μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων και στον κατακερματισμό της αγοράς και το υψηλό κόστος μεταφοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου