Τι γράφουν μεγάλα δίκτυα και πρακτορεία του εξωτερικού
Μιλούν για «έκπληξη» και «απαράμιλλη γοητεία» - Τι γράφουν NBC και Discovery - Δείτε τα δημοσιεύματα στο Γαλλικό και το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων
Για απαράμιλλη γοητεία, δέος και θαυμασμό κάνουν λόγο τα ξένα ΜΜΕ αναφερόμενα στην αποκάλυψη της Περσεφόνης, της λυπημένης βασίλισσας του Κάτω Κόσμου με τον λευκό χιτώνα.Η αποκάλυψη της απρόθυμης Περσεφόνης που την τραβάει ο Πλούτωνας φαίνεται ότι έχει γοητεύσει τους ξένους ανταποκριτές που μετέφεραν στα άρθρα τους την αγωνία για το τρίτο πρόσωπο που κρύβεται στο περίφημο ψηφιδωτό.
NBC
"Έκπληξη! Το μωσαϊκό της Αμφίπολης δείχνει μία θεά να πηγαίνει στον Άδη», είναι ο τίτλος που δίνει το NBC News. «Η νέα αποκάλυψη στο ψηφιδωτό δάπεδο του μυστηριώδους ελληνικού τύμβου δείχνει τον Άδη (θεό Πλούτωνα) να τραβά την απρόθυμη νύφη Περσεφόνη στον Κάτω Κόσμο», σημειώνει το δίκτυο επικαλούμενο τις ανακοινώσεις των αρχαιολόγων. Και συμπληρώνει: "Όταν το καλλιτέχνημα αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά λίγες ημέρες πριν ήταν ορατό μόνο ένα μέρος της σκηνής. Το μωσαϊκό έδειχνε τον θεό Ερμή, αγγελιοφόρο του δωδεκάθεου και γιο του Δία, με ένα φαρδύ καπέλο, μπροστά από ένα άρμα με δύο άλογα, το οποίο οδηγούσε ένας γενειοφόρος άνδρας. Αλλά όταν έφυγε περισσότερο χώμα, αποκαλύφθηκε μία τρίτη φιγούρα: μία γυναίκα με υψωμένο το χέρι της με έκφραση απόγνωσης».
Discovery
"Τοιχογραφία ελληνικού τάφου απεικονίζει την αρπαγή της Περσεφόνης», γράφει το περιοδικό "Discovery" και προσθέτει: " Το ψηφιδωτό στον ελληνικό τάφο απεικονίζει την Αρπαγή της Περσεφόνης. Οι αρχαιολόγοι, αφαιρώντας περισσότερο χώμα από το πάτωμα του ταφικού συμπλέγματος της Αμφίπολης, αποκάλυψαν τον τρίτο χαρακτήρα της μωσαϊκής σύνθεσης που επιβεβαιώνει τη σκηνή της Αρπαγής". Και συμπληρώνει: «Αν και διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις που υπέθεταν ότι ο γενειοφόρος, δαφνοστεφής άνδρας που οδηγεί το άρμα μπορεί να ήταν ο "ένοικος" του τύμβου, τελικά η σκηνή της Αρπαγής δείχνει ότι ο άνδρας είναι ο Πλούτωνας, ο Άρχοντας του Κάτω Κόσμου, που απήγαγε την Περσεφόνη, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία». Το Discovery υπογραμμίζει παράλληλα ότι, η παράσταση στο μωσαϊκό συνδέει τον τύμβο της Αμφίπολης με τους τάφους της Βεργίνας. Εκεί μία τοιχογραφία δείχνει την ίδια σκηνή στο βασιλικό νεκροταφείο, όπου έχει ταφεί και ο πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Φίλιππος Β'.
Livescience
"Σε αρχαίο ελληνικό μωσαΐκό αποκαλύφθηκε η αρπαγή της βασίλισσας του κάτω κόσμου", γράφει το "Livescience".«Η Αρπαγή της βασίλισσας του Κάτω Κόσμου αποκαλύφθηκε στο αρχαιοελληνικό μωσαϊκό, ενώ το Γαλλικό Πρακτορείο γράφει ότι «το εντυπωσιακό ελληνικό ψηφιδωτό που ανακαλύφθηκε στον τάφο της εποχής του Μεγάλου Αλεξάνδρου απεικονίζει το μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης, κόρης του Δία που έγινε βασίλισσα του Κάτω Κόσμου». Να πούμε πως το τηλεγράφημα του Γαλλικού Πρακτορείου αναδημοσίευσε και το ABC News. Το δίκτυο τονίζει ότι υπάρχουν διάφορες θεωρίες για το ποιος μπορεί να έχει ταφεί στο σύμπλεγμα, από τη Ρωξάνη έως την Ολυμπιάδα, ωστόσο επισημαίνει τις δηλώσεις της κ.Περιστέρι που τόνισε ότι «είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν είναι ένας βασιλικός τάφος».
Γαλλικό Πρακτορείο
" Το ελληνικό μωσαϊκό που αποκαλύφθηκε σε τάφο από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, απεικονίζει την αρπαγή της θεάς του κάτω κόσμου Περσεφόνη», αναφέρει το Γαλλικό πρακτορείο και προσθέτει: "Οι Αρχαιολόγοι και το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού είπαν ότι τώρα ξεκάθαρα το μωσαϊκό απεικονίζει τη σκηνή της Αρπαγής της Περσεφόνης, η οποία αποκαλείται και βιασμός της Περσεφόνης".
Γερμανικό Πρακτορείο
Το Γερμανικό Πρακτορείο εστιάζει το ενδιαφέρον του στη μορφή της Περσεφόνης, την θεά την οποία αρπάζει ο Πλούτωνας."Το υπέροχο ψηφιδωτό με το Θεό Ερμή και το Θεό του Κάτω Κόσμου ήρθε στο φως την περασμένη εβδομάδα. Η νέα λεπτομέρεια δείχνει την Περσεφόνη με τα μαλλιά της να ανεμίζουν και με θλιμμένη έκφραση ... Ο Άδης, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ερωτεύτηκε την Περσεφόνη και την έκλεψε από τον κόσμο των ζωντανών». Στην ηλεκτρονική του έκδοση, το γερμανικό περιοδικό φιλοξενεί τις αναφορές του Γερμανικού Πρακτορείου για την Αμφίπολη και την πλήρη αποκάλυψη του ψηφιδωτού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου