- Ένα άρμα απεικονίζεται στο ψηφιδωτό δάπεδο που έφερε στο φως η ανασκαφή στον τάφο της Αμφίπολης
- Το άρμα σέρνουν δύο άλογα, ενώ το οδηγεί ένας άνδρας με γενειάδα
- Μπροστά εμφανίζεται ο Θεός Ερμής με φτερωτά σανδάλια
- Το ψηφιδωτό είναι διακοσμημένο με μαιάνδρους, τετράγωνα και σπείρες
- Το δάπεδο έχει υποστή φθορά στο κέντρο του, ωστόσο θα γίνει προσπάθεια αποκατάστασης του
- Δείτε όλες τις φωτογραφίες από τα καινούργια εντυπωσιακά ευρήματα
Το μεγαλύτερο τμήμα ψηφιδωτού δαπέδου που απεικονίζει άρμα σε
κίνηση, που σύρεται από δύο λευκά άλογα και οδηγεί γενειοφόρος άνδρας,
με στεφάνι δάφνης στο κεφάλι αποκάλυψαν οι αρχαιολόγοι στον Τύμβο Καστά
στην Αμφίπολη, σύμφωνα με ανακοίνωση του εξέδωσε το υπουργείο
Πολιτισμού.Καθώς συνεχίζεται η σταδιακή αφαίρεση μέρους της επίχωσης, από τον δεύτερο χώρο, πίσω από τις Καρυάτιδες και μέχρι την επιφάνεια του δαπέδου, σε βάθος 6μ. από την θόλο, αποκαλύφθηκε το μεγαλύτερο τμήμα του ψηφιδωτού δαπέδου, το οποίο καλύπτει όλη την επιφάνεια του χώρου, δηλαδή, 4,5μ. πλάτος επί 3 μ. μήκος.
Το ψηφιδωτό είναι κατασκευασμένο από μικρά βότσαλα, λευκού, μαύρου, γκριζωπού, μπλέ, κόκκινου και κίτρινου χρώματος. Την κεντρική παράσταση περιβάλλει διακοσμητικό πλαίσιο, πλάτους 0,60μ., το οποίο συντίθεται από διπλό μαίανδρο, τετράγωνα και τρέχουσα σπείρα. Το φόντο της παράστασης είναι σε αποχρώσεις γκρί-μπλέ.
Μπροστά από το άρμα απεικονίζεται ο θεός Ερμής ως ψυχοπομπός, ο οποίος φορά πέτασο, μανδύα, φτερωτά σανδάλια και κρατά κηρύκειο.
Η σύνθεση έχει κατεύθυνση από ανατολικά προς τα δυτικά.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΥΠΠΟ «η παράσταση διακρίνεται για την εξαίρετη τέχνη στην απόδοση των λεπτομερειών των χαρακτηριστικών, τόσο των μορφών, όσο και των αλόγων, όπως και για την αρμονία των χρωμάτων.
Η σύνθεση είναι σύγχρονη του ταφικού συγκροτήματος και χρονολογείται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα π.Χ. Το ψηφιδωτό έχει υποστεί φθορά στο κέντρο, σε σχήμα κύκλου, διαμέτρου 0,80μ.
Ωστόσο, πολλά μέρη από το φθαρμένο τμήμα έχουν βρεθεί στην αμμώδη επίχωση. Τις επόμενες μέρες θα γίνει προσπάθεια συγκόλλησης και αποκατάστασής του, προκειμένου να συντεθεί, στο μέτρο του δυνατού, η συνολική εικόνα της παράστασης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου