Δευτέρα, 6 Ιουνίου 2016

Φουρτούνες για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα

 

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των λιμενεργατών για την ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ-ΟΛΘ


Εκτιμήσεις ότι φέτος θα έρθουν 150.000-200.000 λιγότεροι τουρίστες και θα έχουμε 150 λιγότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων

«Οπου φτωχός και η μοίρα του» λέει ο θυμόσοφος λαός, παροιμία που αποτυπώνει την εικόνα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Μπορεί τα ΜΜΕ να κάνουν ρεπορτάζ όταν καταπλέει στο λιμάνι του Πειραιά ένα εντυπωσιακό κρουαζιερόπλοιο, δίνοντας έναν τόνο αισιοδοξίας ότι μας προτιμούν οι ξένοι και οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Για το 2016, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θεόδωρος Κόντες, υπολογίζεται ότι «στην Ελλάδα θα έρθουν 150.000-200.000 λιγότεροι τουρίστες κρουαζιέρας, θα γίνουν 150 λιγότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, ενώ, σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία, η μείωση της κίνησης για το 2017 φαίνεται να είναι αισθητή». Και ο ίδιος πρόσθεσε: «Παράλληλα, παρά τις ακυρώσεις προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων σε λιμάνια της Τουρκίας λόγω των τρομοκρατικών κτυπημάτων οι προτιμήσεις των εταιρειών-κολοσσών της κρουαζιέρας στρέφονται -σε μεγάλο βαθμό- σε λιμένες της Δυτικής Μεσογείου και της Βόρειας Θάλασσας».

Εξάλλου η κατάσταση χειροτέρεψε τις τελευταίες ημέρες λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ - ΟΛΘ: υπήρξαν ματαιώσεις προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, οι επιπτώσεις των οποίων μεταφέρονται και στον σχεδιασμό των εταιρειών για το 2017.  Σε μια περίοδο κατά την οποία η κρουαζιέρα συνεχίζει να είναι διεθνώς ένας ιδανικός τρόπος διακοπών με χαμηλό κόστος, κάτι που αποτυπώνεται στην ετήσια αύξηση επιβατών (ποσοστό 5%-7%), η Ελλάδα όχι μόνο δεν μπορεί να το εκμεταλλευτεί αυτό, αλλά αρχίζει να χάνει και τα κεκτημένα. Κατά το κοινώς λεγόμενο, «τώρα που έγινε η θάλασσα γιαούρτι χάσαμε το κουτάλι»!

«Δυστυχώς οι προοπτικές για τη δική μας περιοχή, δηλαδή την Ανατολική Μεσόγειο, δείχνουν μέχρι σήμερα τάση για μείωση επιβατών και προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, παρότι μετά τα γεγονότα στη γειτονική Τουρκία εταιρείες όπως η Carnival, η MSC κ.ά. άλλαξαν προορισμούς και έχουν ήδη προγραμματίσει από τον Πειραιά κρουαζιέρες home porting επιβατών, που, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι εκείνοι που ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά από αυτά των τράνζιτ επιβατών», επισημαίνει στο «business stories» ο κ. Μιχάλης Λάμπρος, γενικός διευθυντής της Majestic International Cruises Inc.:  «Ο τουρισμός, η ναυτιλία και η κρουαζιέρα είναι οι τροφοδότες της εθνικής μας οικονομίας, ιδιαίτερα στις σημερινές δύσκολες ημέρες δοκιμασίας. Γι’ αυτόν τον λόγο όλοι μας, κυβέρνηση, υπουργεία και φορείς, καλούμαστε να εντείνουμε τις προσπάθειές μας, ο καθένας από τη δική του σκοπιά, ούτως ώστε τα οικονομικά αποτελέσματα στο τέλος της τουριστικής περιόδου του έτους 2016 να είναι πολύ καλύτερα από το 2015. Η διεθνής έκθεση Ποσειδώνια 2016 που διοργανώνεται τη φετινή χρονιά είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για συζητήσεις με τους εκπροσώπους των μεγάλων εταιρειών κρουαζιερόπλοιων που θα παραβρεθούν σε μια ακόμα προσπάθεια των υπεύθυνων φορέων της κρουαζιέρας να πειστούν οι συνομιλητές μας ότι η Ελλάδα ήταν, είναι και θα είναι η ασφαλέστερη χώρα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και ότι διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για άψογη και καθ’ όλα άριστη εξυπηρέτηση των επιβατών, κάτι που συνδυάζεται άριστα με τις μοναδικές στον κόσμο κλιματολογικές συνθήκες, ενώ συγχρόνως διαθέτει πολύ ενδιαφέροντα ιστορικά μνημεία, κάτι που σπανίζει στις γειτονικές μας χώρες». Και προσθέτει: «Εάν πράγματι εξελιχθούν θετικά οι ελπίδες όλων μας, τότε σίγουρα θα χάσει το στοίχημα που έβαλε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης με τον πρωθυπουργό της χώρας, ο οποίος υποστήριξε στην ομιλία του την άποψη ότι ο τουρισμός και η κρουαζιέρα θα φέρουν στη χώρα μας το 2016 περίπου 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες περισσότερους από το 2015».


Ο χάρτης της κρουαζιέρας
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του περιοδικού «Seatrade Cruise Review», οι νέες παραγγελίες που θα πραγματοποιηθούν από το 2016 έως το τέλος του έτους 2020 ανέρχονται στον αριθμό των πενήντα. Οι ειδικοί του κλάδου πιστεύουν ότι ίσως να φτάσουν και τις 60, με μια ενίσχυση μεταφορικής δυναμικότητας σε περίπου 160.000 επιβάτες και συνολικό κόστος κατασκευής περίπου 45 δισ. δολάρια.  Πιο συγκεκριμένα, οι νέες παραλαβές κρουαζιερόπλοιων κατανέμονται τα επόμενα έτη ως εξής: 2016 δέκα, 2017 δέκα, 2018 εννέα, 2019 δώδεκα και 2020 εννέα.

«Αυτή η κίνηση σε μια δύσκολη εποχή για την παγκόσμια οικονομία σημαίνει απλώς ότι οι κολοσσοί της διεθνούς κρουαζιέρας έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη ότι το μέλλον του κλάδου είναι σαφώς περισσότερο ευοίωνο, αλλιώς δεν εξηγούνται οι τεράστιες νέες επενδύσεις στον χώρο», επισημαίνει ο κ. Λάμπρος, για συμπληρώσει: «Οι επιβάτες κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο για το 2015 ξεπέρασαν τα 23 εκατομμύρια, ενώ οι υπολογισμοί για το 2016 ανεβάζουν τον αριθμό άνω των 24 εκατομμυρίων».

Το 2016
«Οι προβλέψεις για το 2016 βασίζονται στις προκρατήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα και στους αστάθμητους παράγοντες που πιθανόν να αυξήσουν ή να ελαττώσουν την κίνηση επιβατών κρουαζιέρας στις διάφορες περιοχές. Από τα μέχρι σήμερα διαθέσιμα στοιχεία για το 2016, φαίνεται ότι η περιοχή της Αμερικής θα συνεχίσει να σημειώνει αυξητικές τάσεις με κάτι περισσότερο από 5% σε σύγκριση με το έτος 2015. Το ίδιο ισχύει και για τα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου, της Κίνας και του Νότιου Ειρηνικού, δηλαδή κυρίως αυτά της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας», επισημαίνει ο κ. Λάμπρος: «Στον αντίποδα, τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης και η Βαλτική θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με αυτά του έτους 2015 ή θα δείξουν μια πολύ μικρή αυξητική τάση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου