Μετ' εμποδίων ξεκίνησε η φετινή σχολική χρονιά
Κάθε ρεκόρ σπάνε φέτος τα κενά σε εκπαιδευτικούς - Σε πολλές περιπτώσεις τα σχολεία δεν άνοιξαν καν - Εκτός παιδικών σταθμών 25.882 παιδιά - Την ημέρα του αγιασμού ολοκληρώθηκε η διαδικασία αιτήσεων των αναπληρωτών, σε ακόμα ένα από τα «επιτεύγματα» του απελθόντος υπουργού Αριστείδη Μπαλτά
Οι μαθητές και οι γονείς τους πληρώνουν τις επιλογές του περιβόητου Αριστείδη Μπαλτά, ο οποίος φρόντισε να καταργήσει την αριστεία και τα πειραματικά σχολεία και να φορολογήσει την ιδιωτική εκπαίδευση με ΦΠΑ 23%, αλλά δεν φρόντισε να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία. Αντ’ αυτού, η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας φρόντισε να κάνει αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις φορέων, αφήνοντας ανοχύρωτα τα δημόσια σχολεία. Εκτός αυτού, εκτός παιδικών σταθμών μένουν 25.882 παιδιά, των οποίων οι αιτήσεις απορρίφθηκαν, δημιουργώντας τεράστιο πρόβλημα στους γονείς! Ενα ακόμα πρόβλημα που άφησε πίσω του ο κ. Μπαλτάς είναι η καθυστέρηση στην τοποθέτηση αναπληρωτών. Ενδεικτικό της ολιγωρίας που υπήρξε για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς στα δημόσια σχολεία είναι ότι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς προκειμένου να καταλάβουν θέσεις αναπληρωτών έληξε την ημέρα του αγιασμού.Οι αιτήσεις υπολογίζονται σε περίπου 130.000, με αποτέλεσμα, με βάση το χρονικό διάστημα που απαιτείται για τις ενστάσεις, οι μαθητές κάποιων σχολείων να πούνε «Καλά Χριστούγεννα» όταν θα αντικρίσουν για πρώτη φορά τον δάσκαλό τους. Στην καλύτερη περίπτωση, πάντως, σύμφωνα με όλα τα στοιχεία, πριν από τις αρχές Οκτωβρίου δεν πρόκειται να πάει ο κύριος όγκος των εκπαιδευτικών στα σχολεία, γεγονός που μεταφράζεται σε χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες.
Με τέσσερις πατέντες, όπως αποκαλύπτει έρευνα του «ΘΕΜΑτος» σε σχολεία όλης της χώρας, προσπάθησαν να μπαλώσουν τα προβλήματα, τα οποία δημιούργησαν εκρηκτικό κλίμα στην παιδεία από την πρώτη κιόλας ημέρα για τους 1.300.000 μαθητές. Εθελοντισμός, μεταφορά καθηγητών από γειτονικές περιοχές, συνδιδασκαλία τάξεων και εκ περιτροπής διδασκαλία, ακόμα και αναστολή λειτουργίας σχολείων στο παρά πέντε είναι κάποιες από τις μεθόδους που προτείνονται από τις διευθύνσεις προς τους εκπαιδευτικούς για να μη φαίνονται τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση, λέει ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής, κάτι που μεταφράζεται βέβαια σε χιλιάδες απογοητευμένα πρόσωπα παιδιών που δεν βλέπουν τον δάσκαλό τους στην έδρα.
Ισως και 25.000 τα κενά
Και ενώ οι μαθητές είναι καθ' όλα έτοιμοι για τη νέα σχολική χρονιά, το υπουργείο Παιδείας δεν είχε προετοιμαστεί, καθώς η νέα ηγεσία του παραδέχτηκε ότι υπάρχουν περίπου 7.000 κενά, ενώ οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάνουν λόγο για περισσότερα από 25.000 κενά εκπαιδευτικών.
Την ώρα πάντως που η νέα ηγεσία του υπουργείου με αμηχανία κάνει αγώνα δρόμου για να διασωθεί ό,τι είναι δυνατόν από τη δημόσια εκπαίδευση, η Κουμουνδούρου υποστηρίζει ότι στην επτάμηνη διακυβέρνηση προσπάθησε να περιορίσει τα προβλήματα. «Στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, ο στόχος μας για ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία και τις ανάγκες ανάπτυξής της παραμένει αταλάντευτος», τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Αναφέρει, ακόμα, ότι μόλις σε επτά μήνες διακυβέρνησής του πήρε μια σειρά από πρωτοβουλίες σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προκειμένου να περιορίσει τις δυσλειτουργίες και τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και να ανοίξει τον δρόμο για την επιβεβλημένη σήμερα δημοκρατική ριζοσπαστική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος. Τονίζει ότι αποσκοπεί στην οικοδόμηση ενός συστήματος παιδείας δημόσιας, δωρεάν, δημοκρατικής και ποιοτικά αναβαθμισμένης, που θα βασίζεται στις αρχές της ισότητας αλλά και της ελευθερίας.
Στη ΔΟΕ, πάντως, έχουν σημειώσει τα μέρη που «καίνε», όπως λένε χαρακτηριστικά, δηλαδή περιοχές της Αττικής, οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και η Κρήτη, ενώ υπό αποψίλωση βρίσκονται τα ολοήμερα σχολεία για τα οποία τρέχουν και δεν φτάνουν, όπως λένε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με έγγραφα, στην Ανατολική Αττική υπάρχουν 500 κενά, ενώ δεν λειτουργούν τα δύο ειδικά σχολεία. Τεράστιο πρόβλημα υπάρχει στις Κυκλάδες, όπου 15 σχολεία και 25 νηπιαγωγεία παρέμειναν κλειστά, καθώς υπήρχαν 500 κενά, δηλαδή έλειπαν περισσότεροι από τους μισούς εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία, στη Μύκονο από τους 18 δασκάλους που έπρεπε να έχουν τα σχολεία, υπάρχουν μόνο τρεις, ενώ στην Κύθνο έγινε αγιασμός χωρίς δασκάλους, αλλά μόνο με τον διευθυντή και τον παπά! Στην Κίμωλο το δημοτικό σχολείο παρέμεινε κλειστό, γεμίζοντας απογοήτευση τους κατοίκους του πανέμορφου νησιού για το μέλλον των παιδιών τους. Σε περιοχή της Κρήτης ο αρμόδιος διευθυντής Εκπαίδευσης πρότεινε στους νηπιαγωγούς να εργαστούν εκ περιτροπής, αφήνοντας άναυδους τους εκπαιδευτικούς.
Στο Ηράκλειο Κρήτης 16 δημοτικά σχολεία και 42 νηπιαγωγεία παρέμειναν κλειστά την πρώτη μέρα του αγιασμού. Το πρόβλημα στην Κρήτη διογκώνεται, καθώς αρκετοί δάσκαλοι που είχαν εντοπιότητα ζήτησαν απόσπαση λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά βρέθηκαν σε απομακρυσμένα χωριά και αύριο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα κάνουν αιτήσεις αναστολής.
Στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας, σύμφωνα με στοιχεία της ΔΟΕ, πολλά νηπιαγωγεία σε χωριά δεν άνοιξαν παρά το γεγονός ότι παιδιά βρέθηκαν στο προαύλιο των σχολείων, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις επιλέχθηκε η λύση να γίνει ο αγιασμός στο κοντινότερο δημοτικό όπου υπήρχε δάσκαλος.
Στον Νομό Ηλείας έγινε εθελοντική μετακίνηση νηπιαγωγών, ενώ 30 νηπιαγωγεία δεν άνοιξαν, καθώς ζητήθηκε από την αρμόδια διεύθυνση αναστολή λειτουργίας στο παρά πέντε για να μη φανεί το μέγεθος του προβλήματος, καθώς διαπιστώθηκε ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών δεν είναι ικανός για να ανοίξουν όλα τα σχολεία!
Ενδεικτικό του μεγέθους του προβλήματος είναι ότι στην Πελοπόννησο οι προϊστάμενοι Επιστημονικής Καθοδήγησης είπαν στους δασκάλους να δοθεί προτεραιότητα στα πρωινά τμήματα και να ανασταλεί η λειτουργία των ολοήμερων λόγω των πολλών κενών θέσεων.
Στην Αρκαδία μετακινήθηκαν 22 εκπαιδευτικοί για να ανοίξουν σχολεία σε απομακρυσμένες περιοχές του νομού, αφήνοντας ωστόσο τις δικές τους τάξεις σε αναπληρωτές.
Στην Α’ Αθήνας, σε σχολεία του κέντρου δηλαδή, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες διαπιστώνουν 161 κενά, αλλά το υπουργείο τούς ανταπαντά ότι υπάρχει περίσσευμα 59 δασκάλων, όπως λέει ο κ. Κικινής!
Σε νηπιαγωγεία του Αργοσαρωνικού, όπως το Νηπιαγωγείο Γαλατά, πραγματοποιήθηκε, με ευθύνη της Διεύθυνσης ΠΕ Πειραιά, κλήρωση για τη μεταφορά προνηπίων σε άλλα σχολεία της περιοχής, ώστε να αποφευχθεί η πρόσληψη παραπάνω εκπαιδευτικών.
Στην περιοχή του Αργοσαρωνικού ο αριθμός των κενών είναι υπερβολικά μεγάλος, λένε οι ίδιοι οι δάσκαλοι. Συνολικά περισσότεροι από 125 εκπαιδευτικοί έλειψαν από τα σχολεία την ημέρα του αγιασμού, κάτι που θα συμβεί και το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα, τα κενά είναι: δάσκαλοι 53, νηπιαγωγοί 17, Αγγλικών 12, γυμναστές 12 , Πληροφορικής 5, Μουσικής 5, Θεατρικής Αγωγής 4, Καλλιτεχνικών 5.
Στη Μυτιλήνη κενές παραμένουν περισσότερες από 200 θέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών και αυτό σημαίνει ότι δεν θα λειτουργήσουν, τουλάχιστον ως το τέλος Σεπτεμβρίου, 18 νηπιαγωγεία και τρία δημοτικά σχολεία του νησιού.
Τα Γυμνάσια-Λύκεια
Χάος επικρατεί και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως αποκαλύπτει ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος, ο οποίος τονίζει: «Ο περιοχές με τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, η Χίος, η Σάμος, ο Εβρος, το Ηράκλειο, το Λασίθι και η Ευρυτανία». Οι ειδικότητες που λείπουν είναι φιλόλογοι, μαθηματικοί και φυσικοί, ενώ, όπως λέει ο κ. Παπαχρήστος, στον Εβρο διδάσκουν Ιστορία οι καθηγητές των Αγγλικών, ενώ στα μικρά νησιά, όπως η Φολέγανδρος, η Σίφνος και η Πάτμος, αν δεν υπάρχει μαθηματικός, απλά δεν γίνονται Μαθηματικά! Ο κ. Παπαχρήστος αποκαλύπτει
επίσης ότι επαναλειτούργησαν τα Τεχνικά Λύκεια, αλλά ο πρώην υπουργός Παιδείας ξέχασε να προβλέψει την επανέκδοση βιβλίων στις ειδικότητες που δεν είχαν λειτουργήσει πέρυσι.
Ζητούνται εθελοντές
Αξιοσημείωτο είναι ότι φέτος στην Αττική προσλήφθηκαν εκπαιδευτικοί μόνο σε έξι ολοήμερα, ενώ πέρυσι είχαν προσληφθεί σε 146. Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής αναμένεται να υπάρχουν περισσότερα από 2.000 κενά, τα οποία θα εμποδίσουν την ομαλή λειτουργία τους. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου έλυσε το πρόβλημα με τον εθελοντισμό, καθώς ζήτησε από τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «να μεριμνήσουν για τη στοιχειώδη λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων της δικαιοδοσίας σας, με το υπάρχον προσωπικό και μέχρι την τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το υπουργείο Παιδείας». Στο έγγραφο που διαβιβάστηκε στα σχολεία της περιοχής αναφέρεται ότι «σε περίπτωση που υπάρχουν κλειστές σχολικές μονάδες ή σχολικές μονάδες με αριθμό μαθητών που δεν καλύπτει η αναλογία του υπηρετούντος προσωπικού, προτείνουμε να προβείτε σε προσωρινές μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού από όμορες σχολικές με την παρακάτω διαδικασία:
1. Θα αναζητηθεί από τις όμορες σχολικές μονάδες η εθελοντική μετακίνηση εκπαιδευτικών για την εξυπηρέτηση της υπηρεσίας.
2. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει εθελοντική προσφορά εκπαιδευτικού, θα μετακινηθεί ο τελευταίος τοποθετηθείς.
3. Στα ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία και στις σχολικές μονάδες κάτω του εξαθεσίου μπορούν να εξοικονομηθούν αρκετές ώρες από τη συνδιδασκαλία τάξεων (όπου το επιτρέπει ο αριθμός μαθητών) στην Αισθητική Αγωγή και στην Ευέλικτη Ζώνη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου